Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па сінім
Галоўная / Адно акно / Парадак падачы заяў па ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак падачы заяў па ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак падачы заяў па ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Падача заявы зацікаўленай асобы па ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры ажыццяўляецца ў адпаведнасці з артыкулам 14 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 года «Аб асновах адміністрацыйных працэдур».

Заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь нароўні з падачай заявы зацікаўленай асобы ў пісьмовай або вуснай форме можа прадугледжана магчымасць падачы такой заявы ў электроннай форме.

Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яго доступу:

без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі, прызначаных у абзацах трэцім і чацвёртым сапраўднай часткі;
з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленай асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара ставіцца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
з выкарыстаннем асабістай крыніцы электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнай адкрытай крыніцы якой выдадзены рэспубліканскім які сведчыць цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі крыніцамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.

Спосаб доступу да адзінага партала электронных паслуг для падачы заявы зацікаўленай асобы ў электроннай форме вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь у пераліку адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг (пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. № 271).

Парадак выдачы ўнікальнага ідэнтыфікатара ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб парадку атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 жніўня 2017 г. № 637.

Выдача ўнікальнага ідэнтыфікатара ажыццяўляецца ў службе «адно акно» Ушацкага райвыканкама  па адрасе: 211524, Віцебская вобласць, г.п. Ушачы, вул. Ленінская, д. 12.

Час прыёму зацікаўленых асоб у службе «адно акно»:

Панядзелак, аўторак, асяроддзе, чацвер – з 8.00 да 17.00 гадзін,
пятніца – з.8.00 да 20.00 гадзін, без перапынку на абед;
Выхадны дзень – субота, нядзеля

У суботу прыём ажыццяўляецца адным з работнікаў службы «адно акно» па папярэднім запісе.

Тэлефон-факс: 8 (02158) 5 84 64

Алгарытм ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг

Крок 1. Рэгістрацыя на адзіным партале электронных паслуг

Зарэгістравацца на адзіным партале электронных паслуг (раздзел «Рэгістрацыя») можна двума спосабамі:

• праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, трэба актываваць асабісты кабінет карыстальніка;
• праз электронны лічбавы подпіс. У гэтым выпадку ідзе прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі.

Справочно:

Атрымаць крыніцу ЭЦП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах рэспубліканскага які сведчыць цэнтра Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі крыніцамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь (РУЦ ГосСУОК), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры, звязаныя з адкрытай крыніцай ЭЦП, сертыфікатам адкрытай крыніцы і самай ЭЦП.

Падрабязней аб функцыянаванні РУЦ ГосСУОК і атрыманні крыніцы электроннага лічбавага подпісу см. https://nces.by/pki/.

Крок 2. Аўтарызацыя на партале

Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: або з выкарыстаннем логіна і пароля, або з выкарыстаннем ЭЦП.

Нароўні з вужы традыцыйнай ЭЦП, грамадзяне могуць ідэнтыфікавацца з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.

Справочно:

Унікальны ідэнтыфікатар - сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет, у дачыненні якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах вызначана такая форма іх ажыццяўлення (абзац 5 п.2 Палажэння аб парадку атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.08.2017№ 637).

Канкрэтны спосаб аўтарызацыі напрамую залежыць ад складанасці і значнасці працэдуры. Чым яна важней, тым болей высокім будзе ўзровень ідэнтыфікацыі (п.7 Палажэння аб агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэме, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 09.08.2011 № 1074).

Крок 3. Запаўненне электроннай заявы аб ажыццяўленні электроннай працэдуры

Электронная заява аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.

Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў яго асабістым кабінеце.

Крок 4. Аплата працэдуры

Пры заказе электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значный код - нумар заказу, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРIП).

У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны від квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 5. Атрыманне электроннага рашэння

Электронная заява ўпаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым ж парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцей.

Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.